tankar om framtiden

Igår var jag och mannen barnfria ett dygn, vi hann med att spana in en ny bil som kommer behövas inköpas innan maj. Hittat en fin Honda som det kommer bli, perfekt 6 sits och ingen buss. Kan det bli bättre?! Det bästa är att vår fd granne kör en sådan så idag (fredag) var vi och testkörde hans och det var över förväntan och både jag och Johan sa att detta var det vi letade efter. Inte lätt att hitta en bil med många säten och ändå ha kvar bagageutrymmet och som inte är en buss.

Gårdagen spenderades i soffan, tittade på film och åt gott men jisses vad tyst det var. Nu är de hemma igen och kompisar är här och leker så nu är allt som vanligt :) skönt!!

Undrar när mina järntabletter ska börja verka, är så trött och mår såå illa :( kan bero på tabletterna kanske?!
Men har klarat mig helt ok från foglossningen än så länge, märks mest på kvällarna efter skolan och promenader samt städning, men det är inget jämfört med hur jag mådde när Oscar låg i magen och tur är det :)

Vi har även börjat prata om barnens skola och vart man ska bosätta sig, just nu bor vi väldigt bra och trivs här men i slutändan eller ja om ett par år blir detta för litet.

Alicia har bestämt sig för att gå på Linnéskolan, får se om det blir 6-9 när det väl blir dags för henne att byta skola. Linnéa har vi funderingar på att sätta i Hässleholm nu redan till hösten och låta Oscar vara hemma med mig och bebisen för här i hässleholm finns det så bra möjligheter att aktivera sina barn på massor av öppna förskolor, lekplatser, badhus och annat skoj. Allt är under fundering och sen vill man sätta sina barn i bra skolor, svårt val.

// H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0