Nystart

Med tanke på våra förändringar i vår familj, så kände jag att bloggskrivandet skulle få ta ny fart efter en låååång paus.

Update: Vår treklöver ska bli en fyrklöver i maj och de äldre töserna är lyckliga över att få en bebis i familjen igen. Så nu ska det inhandlas lite nya bebisartiklar igen som bilstol, syskonvagn, spjälsäng/vagga, kläder, blöjor, nappar hm vad behöver man mer? Jag glömmer så fort och efter varje barn så rensar jag upp och gör mig av med det mesta igen.
Vi längtar alla efter vår lilla nykomling och jag är lycklig över att äntligen få mitt majbarn <3

Jag fick ett bra erbjudande av min arbetsgivare att hoppa på en utbildning nere i Lund och studera till undersköterska och när jag sedan är klar så har jag en fast tjänst i kommunens pool på 85%. Jag är väldigt glad över denna chansen, och fast vi inom familjen förlorar ett antal tusenlappar på detta så kommer det i slutändan vara värt detta!! Vi slipper ta lån och jag får ca 4000 för att studera, inte varje dag man får något :)
Jag har gett mig fanken på att köra fram tills mitten av maj, sen kommer bebisen beräknat den 26 maj. Plugga distans under sommaren och åka ner ett par dagar i aug-sep då Johan kommer vara hemma och ta hand om vår familj. Sen beräknas jag vara klar i oktober! Detta kommer bli bra :) :)
Enda nackdelen är att barnen för tillfället är långa dagar på dagis 6.30-16.30 och detta är vi verkligen inte vana vid och det skär i mitt mammahjärta på ett sätt som bara mammor kan förstå. Men vi får hålla ut fram tills maj sen så ska vi njuta av ledighet och varandra igen.

Sista dagen i skolan idag, sen ledig ett par dagar igen, skönt! Det behövs, älskar att umgås med min familj och även fast jag och Johan är i akut behov av egentid så löser vi det genom kärlek och förståelse <3



// Hanna

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh va kul att du börjat blogga igen :-)

Och ännu en gång, grattis till nya bebisen :-) underbart!!



Visst skär det i hjärtat att behöva lämna så mycket men det är ju bara för en kort stund och sen är du hemma med dom hela sommaren lång ❤

Stor kram

2012-01-04 @ 14:54:13
URL: http://Mammajohansson.blogspot.com
Postat av: Ida

Förstår precis hur du känner! Efter tre års studier har mitt mammahjärta fått utstå mycket smärta..

2012-01-04 @ 15:31:47
URL: http://Idamalmstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0